domingo, 2 de abril de 2023

PREPARACIÓ DEL PROGRAMA - El dia de la sortida: matinar molt

Deixeu que us comenti un parell de coses referents al grup de gent que fem el programa del Caminant per Catalunya. Som un grup de gent que vivim en diferents comarques del territori català. I alguns de nosaltres ja ens trobem força allunyats els uns dels altres. Ens ajuntem gent de Ripoll, del Baix Empordà, del Barcelonès, Maresme, Osona...

Impresionants vistes de l'Estany Llebreta

Cascada de Sant Espirit

Sant Feliu de Barruera

Sant Joan de Boí

Com també ja he comentat en alguna altra ocasió, la productora del programa és la Xarxa i TV del Ripollès, i l'entitat responsable és TV del Ripollès, amb seu a Ripoll.

I per fer les nostres sortides, ens movem per tot el territori català, amb la qual cosa hi ha dies que els de Ripoll han d'anar al Tarragonès, els de Barcelona a la Cerdanya, o els de l'Empordà a Lleida. Cada setmana, uns o uns altres hem de fer un bon munt de kilòmetres.

Per això hi ha dies que, segons on anem, ens toca matinar moltíssim.

Per gaudir de totes aquestes meravelles,
cal posar el despertador ben d'hora

Posem per exemple el dia que vàrem anar a Aitona, a tocar de Lleida. Alguns de nosaltres vàrem haver de travessar quasi tot el territori català de punta a punta. I això vol dir que, si volem ser al punt de trobada a l`hora prevista, hem de matinar molt i molt.

Del Baix Empordà a Aitona, hi ha una bona tirada...

Aquesta sortida a Aitona, per a mi em suposaven més de 280 km i més de 3 hores de carretera. Si l'hora de trobada és a les 8 del matí... toca matinar!! I conduir molts km!!

Que podríem sortir el dia abans i quedar-nos a dormir en algun hotelet o pensió, per poder començar la caminada més frescos? Sí. I en algunes ocasions ja ho hem fet. Però no sempre ens dona el pressupost personal de cadascú per allotjaments, sopars, dinars i altres coses. Recordem que tots els que fem aquest programa ho fem de manera voluntària i altruista, és a dir, que ens costegem totes les despeses. Ningú ens paga res de res, i per tant ens hem d'adaptar al nostre pressupost.

Així que, quan encara no hem posat un peu a l'inici del sender o camí que hem de fer avui, ja fa molta estona que estem desperts.

Semla que estem mig dormits, però ja fa hores
que estem desperts.

La majoria de nosaltres, ja ho deixem tot preparat per tal de guanyar uns pocs minuts a l'endemà. Tan sols vestir-nos, arreglar-nos, i agafar tot allò que ja tenim preparat. Jo, en aquestes ocasions, fins i tot ja deixo l'entrepà de l'esmorçar a dins de la motxilla. Si no ho faig així, sempre m'oblido d'alguna cosa.

I clar... si al matí hem de matinar molt, a la tarda, a la tornada, hem de tornar a fer els km que ens separen de casa amb les hores de volant que hem fet al matí ( o més, si contem les parades per descansar)...

Però el nostre amor per aquest programa és massa gran, perquè uns pocs "detalls" com aquest, ens puguin frenar.