Presentación del blog

¡Saludos a tod@s!

Como su mismo nombre indica, este blog está destinado a recoger, paso a paso, todas mis salida, excursiones, rutas y viajes. Siempre a pié. Pequeñas escapadas, visitas a pueblos, rutas cortas, largos recorridos... Pero siempre a pie.

Mi idea es dar a conocer y compartir con todos mis lectores esos maravillosos rincones que muchos desconocemos y pasamos por alto, cuando están ahí, muy cerca de nosotros. O no tan cerca...


miércoles, 30 de noviembre de 2022

PREPARACIÓ DEL PROGRAMA - Feina prèvia

 Ja hem donat un cop d'ull a la història del programa, una llarga història, per cert, i ja hem vist que hem fet més de 700 programes. 👍

Això vol dir que hem recorregut i caminat per tot un munt de paratges i racons de Catalunya que molts de nosaltres ni tan sols coneixíem.

Pujant a la Pica d'Estats, per la Vall Ferrera

Molta gent ens pregunta: I com ho feu, doncs, si no coneixe-ho els llocs, ni què hi trobareu, ni què heu d'explicar?

Com dic, jo parlo per la meva manera de fer. Suposo que cadascú dels qui fem el programa te les seves tècniques. Jo parlo per com ho faig jo. I la meva manera de fer es amb una gran tasca de feina prèvia.

Per a cada programa necessito mínim tres dies. De vegades quatre...

Moltes hores de treball...

--Un dia per localitzar una ruta, localitzar els punts d'interès i buscar tota la informació referent a aquests llocs (pobles, esglésies, castells, muntanyes, paratges naturals etc.

--Un segon dia per estudiar tota la informació que tinc de cada lloc on s'ha de fer un tall de veu i poder parlar amb un mínim de desimboltura i explicar les coses amb coherència (i no sempre ho aconsegueixo...)

--Un tercer dia que el dediquem a gravar el programa.

--I de vegades, quan el dia de la gravació arribem molt tard a casa, necessito un quart dia per fer algunes tasques posteriors al programa.

Per a mi, un munt de feina, un munt d'hores... 

Però anem a pams. Passo a detallar una mica cada pas...

Moltes vegades són els mateixos companys de sortides o amics els qui m'indiquen llocs que coneixen o que d'altres persones els han comentat, o per fotos de les xarxes socials, o...

Però clar, a mi que em diguin: "m'han dit que a prop de tal poble hi ha uns gorgs, o unes coves, o alguna cosa així..." ben poc em diu. 




Racons de gran bellesa que cal saber trobar...

Per intentar localitzar algun recorregut que passi pel poble que m'han dit, i tingui alguns dels elements esmentats, faig servir una eina que potser alguns de vosaltres coneixereu: Wikiloc, una aplicació web on es poden emmagatzemar i compartir rutes de tot el món (jo amb les de Catalunya ja en tinc prou... I no me les acabo!!).

Us deixo un enllaç al meu compte de wikiloc. La majoria d'entrades es corresponen a sortides del Caminant per Catalunya, però amb el buscador podreu trobar qualsevol lloc.


Aquí trobareu un enllaç a Wikiloc


 Però m'hi puc passar hores, buscant la ruta més interessant i adient. Unes són massa curtes; d'altres massa llargues; o hi ha llocs que jo vull anar i no em coincideixen amb cap ruta al complert... Un bon embolic!!

Clar que, si descarrego el track i l'obro amb MapSource, el puc treballar i manipular al meu gust. MapSource és un software desenvolupat per Garmin per crear i editar waypoints i rutes al nostre ordinador i transferir-les als dispositius GPS. 


Aquest és el software de MapSource


Puc descarregar dos o tres tracks i sobreposar-los, afegir per aquí, retallar per allà, o dibuixar un recorregut sobre els camins marcats en el mapa... (que de vegades es poden convertir en un bon embolic...)... De vegades em passo un parell d'hores, fins a tenir un recorregut d'acord amb les nostres necessitats.


I aquí una mica d'informació del MapSource


D'acord, fantàstic! Tinc un recorregut adient i amb força punts interessants, però... què en sé, d'aquests llocs? RES DE RES!! Apa!! Un parell d'hores més buscant informació d'aquests llocs per poder fer els talls de veu.

El primer lloc on intento buscar la informació és a la pàgina web de l'ajuntament. Però... hi ha ajuntaments que tenen unes webs que d'informació, ben poca...

El segon lloc es la Viquipèdia (en català) o Wikipedia (en castellà, i toca traduir...).


Aquí hi trobo molta informació


I si no trobo el que busco?? (que sol passar...) Aquí ja sí, que toca invertir una estona més. (una o dues hores més, segur!). Toca buscar en blogs o webs al atzar i recollir tota la informació que pugui...

Bé. Tinc el track pel GPS amb el recorregut, tota la informació amb la qual hauré creat un document Word, i que he d'imprimir, per tenir a mà tota la informació el dia de la gravació... Què falta? Doncs estudiar el que he d'explicar en els talls de veu. I això a mi em costa...

No sóc historiadora, no tinc un coneixement estricte de batalles, dades, estils arquitectònics...

No sóc geòloga, tampoc tinc massa coneixement de les diferents composicions del terreny o què ha fet que hi hagi unes formes rocoses o d'altres...

Tampoc sóc botànica, per tant, em costa diferenciar o conèixer les diferencies més importants de la flora del lloc on ens trobem...

Per això, quan m'enfronto a temes dels quals no en tinc massa coneixement, no tinc cap més remei que passar "algunes" hores estudiant...

Com veieu, una bona feinada!! Ja aniré donant més detalls i explicant amb més profunditat cadascuna d'aquestes tasques...

Aaaahh!!!! Encara falten un parell de detalls que també aniré ampliant. Tenim un grup de whatsapp i cal programar la sortida per tal que tots n'estiguin assabentats i puguin venir, i posar el punt de trobada pel GPS dels cotxes perquè sàpiguen anar al punt de trobada.

Google Maps, molt útil com a GPS per arribar al punt de trobada.

I molt important, controlar la Meteo!! No podem gravar amb pluja o molt mal temps! De vegades ens cal mirar amb lupa les previsions del temps, per no fer un viatge per a després no poder gravar...

Però n'estic encantada, tant de conèixer, com de donar a conèixer, tots aquests llocs, pobles, monuments... junt amb la seva història, cultura, tradicions...

I n'estic encantada de l'amistat que hi ha entre tots els qui fem possible el programa del Caminant per Catalunya.

Una gran amistat neix de grans persones.


I... algo més gran que l'amistat!

Com dic sempre, Catalunya és un Petit Gran País que mai deixarà de sorprendre'ns!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Agradeceré cualquier comentario