Presentación del blog

¡Saludos a tod@s!

Como su mismo nombre indica, este blog está destinado a recoger, paso a paso, todas mis salida, excursiones, rutas y viajes. Siempre a pié. Pequeñas escapadas, visitas a pueblos, rutas cortas, largos recorridos... Pero siempre a pie.

Mi idea es dar a conocer y compartir con todos mis lectores esos maravillosos rincones que muchos desconocemos y pasamos por alto, cuando están ahí, muy cerca de nosotros. O no tan cerca...


sábado, 10 de diciembre de 2022

PREPARACIÓ DEL PROGRAMA - Com buscar el recorregut

 Com trobar un recorregut adient


Primer dia de feina


Bé, ens disposem a preparar un programa, i el primer que hem de decidir es on anirem.

Per norma general i per sentit comú, si la setmana passada vàrem anar a la província de Lleida, avui miraré per anar a un altre lloc. I si vàrem fer costa, farem muntanya. Per anar variant...

Ja vaig comentar en el seu moment que jo recullo informació de tot arreu: els companys, amics, xarxes socials, fotos que veig en diferents publicacions... Però per acabar de trobar un recorregut que ens vagi bé, acabo recorrent a la Wikiloc.


Per a mi la millor eina per trobar rutes i llocs on anar.

En aquest enllaç hi podreu accedir. 


WIKILOC


Wikiloc és de descàrrega gratuïta, però si volem tenir la navegació outdoor i les seves alertes sonores que ens avisin que ens hem sortit de la ruta, entre altres funcionalitats extra, hem de pagar Wikiloc Premium, el preu de les quals és de 9,99 euros a l'any o 4,99 euros cada tres mesos.

Pel preu que surt, molt assequible pels molts serveis que ofereix, aconsello obrir-vos un compte de pagament.

Anem per feina!

Imaginem que un company o amic m'ha comentat que pels voltants de Sant Esteve de Palautordera hi ha un parell de castells i molt bones vistes. Entro a la Wikiloc i amb l'ajut del buscador trobo un parell de rutes que em poden interessar. En trobaré moltes, de rutes! Però cal tenir en compte que:

1 - S'ajusti als kms que volem fer, i amb un desnivell acumulat que no sigui exagerat. A l'anar gravant anem lents, i no ens agrada acabar la caminada de nit... (i no seria la primera vegada)

2 - Que tingui quatre o cinc punts d'interès al llarg del seu recorregut, per poder comentar.

3 - Que es pugui accedir al punt d'inici de la caminada amb cotxes normals, no sigui que a l'hora de la veritat es necessiti un 4X4.

4 - Controlar si hi ha passos complicats, aeris o perillosos. Pot anar al grup algú amb vertigen, i en tot cas cal que tothom sàpiga què trobarem, per saber si es adequat a la seva forma física.

Uuuuffff... porto una bona estona comparant i llegint ressenyes i ja n'he trobat algunes que em poden anar bé.

Però m'interessen un parell de coses...

Saber si els tracks són bons, si estan ben gravats, si qui ho ha gravat ha seguit camins més o menys oficials o ha anat camp a través, fent la cabra i per on no havia d'anar... No ens agrada trobarnos amb massa problemes durant el dia de la gravació del programa.

Per això, descarrego els tracks que em poden anar bé i els superposo.

Aquest ja em va bé, tant pels Km com pel desnivell. El descarrego.

I també en descarrego un altre, per poder triar i en el seu cas comprovar si són bons. Un cop descarregats, Copio tots els tracks que vulgui comparar en un de sol.

Tan sols l'he de copiar



I l'enganxo a la pàgina on tinc l'altre.






Podem descarregar i sobreposar tots els tracks que vulguem. 
La cosa quedarà així, més o menys...

Amb això ja veig que coincideixen quasi del tot. Hi ha un tros que si no hi vaig, el puc retallar.

Si superposo un parell o tres de tracks i un d'ells fa voltes extranyes, el descarto.

Tinc eines per retallar, dibuixar o esborrar les parts que no m'interessin...

Un cop ben polit, retallant i esborrant les parts que no m'interessin, ja tinc el trac a punt per passar-lo al GPS.

Però encara hi ha molta feina a fer...

En cada programa faig una mitjana de cinc o sis talls de veu per comentar alguna cosa: un castell, ermites, una formació rocosa. Els he de localitzar en el recorregut, i que quedin repartits al llarg de tota la ruta. I com que no en tinc ni idea de què puc explicar, ara toca obrir un document Word i buscar tota la informació que pugui.

Per això hi ha la Viquipèdia, les webs oficials dels pobles on anem, i moltes més pàgines que em tenen una bona estona entretinguda...

Per avui ja en tinc prou. He passat unes quantes hores davant l'ordinador buscant, dissenyant i ajustant la sortida d'aquesta setmana.

Però... si us penseu que ja ho tinc tot a punt per fer la sortida, us... equivoqueu!

He d'imprimir el document Word amb tota la informació, i buscar o imprimir un mapa

Falta dedicar un altre dia a estudiar el que he d'explicar als talls de veu. No m'agrada llegir-ho davant la càmera, no queda bé. Per Tant, necessito un dia per llegir i intentar retenir en la memòria un xic del que tinc en paper. I de vegades em costa...

Això, i unes quantes coses més les deixo per un altre dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Agradeceré cualquier comentario